Transgourmet Ibèrica, referent en el sector de la distribució alimentària, ha obert un total de 84 nous supermercats franquiciats durant el 2022, que han generat 368 llocs de treball i sumen una superfície de venda de 16.282 m2.
Aquestes obertures demostren l’aposta de la companyia per l’expansió dels seus supermercats de proximitat i avalen la solidesa de la seva línia de negoci de Retail, amb més de 800 centres repartits en 15 comunitats autònomes amb les ensenyes Suma, Proxim i Spar, aquestes últimes a les demarcacions de Barcelona i Girona.
Dels 84 nous supermercats franquiciats de 2022, 55 corresponen a Suma, 24 a Proxim i 5 tenen la marca Spar. D’aquesta manera, la companyia ha mantingut el ritme d’obertures tot i els problemes de subministrament de material, que han traslladat a 2023 la inauguració d’alguns supermercats.
A aquestes xifres, s’afegeixen els nous supermercats que han obert cadenes regionals que tenen Transgourmet com a proveïdor exclusiu.
Catalunya i Andalusia, les comunitats autònomes amb més obertures
Amb 30 nous supermercats, Catalunya és la comunitat autònoma amb més inauguracions el 2022: 17 a la demarcació de Barcelona, 6 a Lleida, 5 a Girona i 2 a Tarragona.
Tot seguit se situa Andalusia, amb 14 nous establiments que es distribueixen entre Màlaga (7), Granada (3) i Almeria (1), Cadis (1), Còrdova (1) i Jaén (1). A la Comunitat Valenciana se n’han obert 10 (8 a la província de València i 2 a la d’Alacant), 9 a Balears (tots a l’illa de Mallorca) i 6 a Canàries (3 a Lanzarote, 2 a Tenerife i 1 a La Palma).
La resta es troben localitzats a la Comunitat de Madrid (5 a Madrid capital), Castella – La Manxa (3 a Ciudad Real), Aragó (2 a Osca i 1 a Saragossa), Castella i Lleó (1 en Àvila i 1 a Lleó), Principat d’Astúries (1) i Cantàbria (1).
Aquests nous centres compleixen uns alts nivells de qualitat, que Transgourmet ha elevat amb l’objectiu que totes les seves franquícies mantinguin l’excel·lència en els seus serveis.
Aliances estratègiques i nova app Suma
En el marc del pla d’expansió, en el 2022, Transgourmet ha continuat mantenint acords per a convertir-se en el proveïdor principal de diferents cadenes.
Igualment ha desenvolupat la seva àrea digital amb l’aplicació Suma, per tal que els clients puguin fer la compra online en el seu supermercat habitual i rebre la comanda de manera immediata.
L’àrea de Retail de Transgourmet aposta pels seus supermercats de proximitat, un concepte d’establiments que fusiona la proximitat del comerç tradicional amb els avantatges dels centres actuals. Així, la companyia cobreix les necessitats diàries dels seus clients amb supermercats al costat de casa, oferint-los un tracte personalitzat i posant a la seva disposició les seves seccions especialitzades i una àmplia varietat de productes locals, frescos i de temporada.
SOBRE TRANSGOURMET IBÈRICA
Transgourmet Ibèrica, propietat del grup suís Transgourmet, compta amb 6 plataformes de distribució repartides per tot Espanya i és referent en el sector horeca amb GM Cash-Gros Mercat, la seva ensenya de cash&carry—que comprèn 70 centres amb 24 gasolineres GM Oil—, i la divisió de Food Service.
L’empresa també compta amb més de 800 supermercats franquiciats amb les ensenyes Suma, Proxim i Spar, i amb més de 2.000 clients independents.