GM FOOD, companyia líder en la distribució alimentària a Espanya, ha obert 68 supermercats franquiciats amb les seves ensenyes SUMA, Proxim i SPAR (aquesta última només a Catalunya) a tot el territori espanyol, que han generat 265 nous llocs de treball, i representen 13.421m2 de sala de vendes.
El creixement sostingut durant els últims exercicis del negoci de l’àrea Retail de GM FOOD, consolida el pla d’expansió de la companyia, que amb 228 obertures des de 2016, s’ha posicionat a la seva xarxa de franquícies com una de les referents a Espanya amb 620 punts de venda.
Dels 68 nous centres inaugurats aquest any, 31 corresponen a l’ensenya SUMA (17 a Catalunya, 4 a Andalusia, 3 a Balears, 2 a Canàries, 2 a la Comunitat Valenciana, 2 a Madrid i 1 a Castella – la Manxa); 31 a Proxim (17 a Catalunya, 4 a Andalusia, 2 a Castella i Lleó, 2 a Madrid, 2 a Navarra, 1 a Balears, 1 a Castella – la Manxa, 1 a la Comunitat Valenciana i 1 a Euskadi) i els 6 restants amb l’ensenya SPAR a Catalunya, on GM FOOD gestiona la seva llicència a les províncies de Barcelona i Girona.
Obertures a Catalunya
GM FOOD ha obert durant 2018 a Catalunya 40 supermercats: 17 SUMA (12 a Barcelona, 2 a Girona, 2 a Tarragona i 1 a Lleida), i 17 Proxim (15 a Barcelona, 1 a Girona i 1 a Tarragona) i 6 SPAR (4 a Girona i 2 a Barcelona). Aquestes obertures suposen un augment de 7.973m2 de sala de vendes i la creació de 153 nous llocs de treball.
GM FOOD té a Catalunya 25 Gros Mercat (14 a Barcelona, 6 a Girona, 4 a Tarragona i 1 a Lleida), 324 supermercats franquiciats sota les ensenyes SUMA i Spar, 105 Proxim, 3 plataformes de cross docking, i 2 plataformes logístiques a Girona i Tarragona que donen subministrament a tots els establiments propis i franquiciats a Catalunya
SUMA supermercats de proximitat
El model de botiga de proximitat implantat per SUMA, fusiona la botiga tradicional amb les franquícies de supermercats actuals, oferint als emprenedors-comerciants una botiga especialitzada (fruiteria, fleca, cafeteria, xarcuteria, carnisseria, vinoteca, conveniència i snack-refresc) amb un assortiment bàsic que cobreix les necessitats del dia a dia del consumidor, ajudant-lo a convertir-se en l’establiment de referència de la seva zona.