Transgourmet ha organitzat per a les seves empreses proveïdores una jornada sobre sostenibilitat amb el lema “Construïm futur junts”. L’esdeveniment ha aplegat unes 300 persones amb les quals Transgourmet ha compartit la seva aposta d’assolir un creixement econòmic en el sector de la distribució alimentària que afavoreixi també la protecció del medi ambient i el benestar social.
Durant la jornada, també s’ha incidit en la importància de “fer junts el camí”; és a dir, de fomentar una col·laboració activa entre tots els actors de la cadena de valor per aconseguir un futur sostenible.
El director general de la companyia, Lluís Labairu, ha explicat que: “No hi ha res que una empresa sola pugui fer per resoldre el problema del canvi climàtic, però sí que hi ha mil petites accions que podem fer tots plegats”. Amb el lema “Fets en lloc de paraules”, ha animat a tots els actors del sector a passar a l’acció conjunta.
Sílvia Otero, directora executiva corporativa de la companyia, i Belarmino Doce, director executiu comercial, han participat també en la jornada, centrats en la línia d’actuació corporativa del grup Transgourmet i Transgourmet Ibèrica, a més de la de la seva matriu Coop. Per la seva banda, Joaquim Malé, director executiu financer, i Albert Pérez, gerent de Sostenibilitat, han tractat sobre l’estratègia de sostenibilitat del grup Coop i de Transgourmet. A més, s’ha comptat amb la participació de Jordi Aycart, responsable de Seguretat, Salut i Sostenibilitat de Nestlé Espanya i Portugal.
Durant la jornada, Transgourmet ha destacat els tres pilars de la seva estratègia de sostenibilitat: gammes de productes sostenibles de marca pròpia, protecció del clima i del medi ambient, i responsabilitat amb els empleats i la societat. I ha anunciat els seus objectius pels propers anys:
- Augment de les vendes de producte que compleixi amb els estàndards de sostenibilitat establerts.
- Transparència i traçabilitat d’aquests productes.
- Protecció dels drets humans i laborals a la cadena de subministrament.
- Participació de productes que compleixin amb bones pràctiques de benestar animal.
- Reducció de les emissions de gasos d’efecte hivernacle.
- Reducció de la quantitat de plàstic en envasos domèstics (productes) i a comercial (transport de mercaderia).
Transgourmet ha demanat la col·laboració al llarg de tota la cadena de valor per aconseguir els objectius marcats per la companyia i el marc legal: des del cultiu de les matèries primeres que fem servir, passant per transport, fàbriques, envasos que utilitzem, logística a les nostres plataformes, i transport al comerç.