GM FOOD, companyia referent en el sector de la distribució alimentària, va acabar 2020 amb 95 nous supermercats franquiciats repartits en 13 comunitats autònomes. 42 d’ells estan ubicats a Catalunya: 25 Proxim (17 a Barcelona, 7 a Girona i 1 a Lleida), 12 SUMA (9 a Barcelona, 2 a Tarragona i 1 a Girona) i 5 SPAR (4 a Girona i 1 a Barcelona ), generant la creació de 138 llocs de treball i un augment de 7.160 m2 de superfície de sala de vendes.
La resta de supermercats, 38 SUMA i 15 Proxim estan localitzats a Andalusia (15), Comunitat Valenciana (10), Balears (5), Madrid (5), Aragó (4), Castella-la Manxa (4), Castella i Lleó (4), Canàries (2), Astúries (1), Euskadi (1), Galícia (1) i Navarra (1).
En línia amb el seu pla de creixement, durant el passat 2020 GM FOOD va inaugurar els seus primers supermercats SUMA a Galícia i Astúries, ensenya amb la qual fins avui no tenia presència.
La companyia destaca els bons resultats aconseguits en l’obertura de franquícies en un any difícil marcat per la pandèmia i per la inactivitat que va suposar el confinament.
Aposta per la proximitat
GM FOOD atribueix gran part dels bons resultats a la seva aposta per un model de botiga de proximitat destinat a satisfer els hàbits dels consumidors ampliant les referències de productes saludables i sostenibles, i dels franquiciats, adaptant els seus negocis a la seva especialització i a les necessitats de la zona.
L’oferta dels seus establiments compta, a més, amb el reforç de les 1.600 referències de les seves marques pròpies Gourmet, Mical, Micaderm, GM Wines i Mic&Friends.
GM FOOD al 2020
Al llarg del passat any la companyia va realitzar la renovació integral i l’adaptació de sostenibilitat als seus centres de cash&carry Gros Mercat de Figueres, Girona i Palamós i està en marxa la reforma del centre d’Olot, tots ells a la demarcació de Girona.
La transformació, orientada fonamentalment a potenciar la zona de frescos i a ampliar l’assortiment de referències de proximitat, va suposar una inversió total de 5,1 milions d’euros. El catàleg de marques pròpies també s’ha ampliat durant aquest any, amb la incorporació de les infusions Greenwell, els cafès Zicarelli i les aigües Idonia.
En l’àmbit de la sostenibilitat, s’ha impulsat la reducció de plàstics a favor de productes de materials sostenibles. I ha continuat la inversió en millores energètiques mitjançant la instal·lació de plaques fotovoltaiques i equips més eficients.