Transgourmet Ibèrica celebra enguany el centenari de la companyia, que durant un segle ha respost amb eficàcia als canvis i reptes del mercat, evolucionant fins a convertir-se en l’actualitat en referent de la distribució alimentària a Espanya. Aquest 2025, es commemoren cent anys marcats per un ferm compromís amb la qualitat, la innovació, la sostenibilitat i el servei a les persones.
El 2025 també és l’any dels “Fets en lloc de paraules”, l’eslògan amb què la companyia reflecteix la seva estratègia de consolidar la posició de lideratge en la distribució de Retail i d’Hostaleria, les seves dues principals línies de negoci. L’objectiu és oferir el servei, el producte i l’assessorament necessari per afrontar amb èxit els propers 100 anys.
L’empresa va ser fundada el 1925 amb l’inici de l’activitat de venda d’aliments a l’engròs. Des d’aleshores, la seva experiència i coneixement en el sector li ha permès ser pionera i anticipar-se a les necessitats dels clients. L’any 1970 va obrir el primer centre cash&carry Gros Mercat, de 1.000 m², a Figueres (Alt Empordà). L’any 2000 va crear la seva reconeguda ensenya de supermercats franquiciats Suma i el 2019 va començar una transformació important del negoci, centrada en ampliar i millorar el servei a la petita hostaleria a través dels seus cash&carry Gros Mercat-GM Cash i el seu servei de Food Service i en renovar el seu model de supermercat de proximitat.
Un gran grup
Des del 2021, Transgourmet Ibèrica és propietat del grup suís Transgourmet, la segona empresa de distribució majorista d’Europa, amb més de 30.000 treballadors i que opera en set països: Suïssa, Alemanya, Àustria, Espanya, França, Polònia i Romania. Al seu torn, Transgourmet és filial del grup cooperatiu suís Coop.
Lluís Labairu, director general de Transgourmet Ibèrica, ha assenyalat que “quan una empresa compleix 100 anys té l’obligació d’adaptar-se als canvis socials que hi ha permanentment, cosa que hem anat fent per arribar a aquesta edat”.“Aquesta fita històrica és una oportunitat per mostrar el nostre llegat, però també és una mirada al futur, per continuar innovant i millorant, sempre amb la missió de donar el millor servei possible a la nostra clientela”, afegeix.
2025, un any de celebracions
Transgourmet ha planificat un complet programa d’activitats per tot l’any, amb l’objectiu de reunir la plantilla i familiars, clients, proveïdors i institucions, posant en valor la trajectòria de la companyia i la seva visió de futur, en un ambient de germanor i compromís amb els que han estat i són part essencial del seu èxit.
Les celebracions començaran el proper 2 de març amb un acte a la Fira de Girona. A l’esdeveniment també hi assistiran els seus fundadors, autoritats i antics treballadors. Després, s’organitzaran actes en llocs emblemàtics de Màlaga, Burgos, Tarragona, Las Palmas i Madrid. Les celebracions del centenari acabaran amb un gran acte final a Barcelona, que serà el tancament d’un any ple d’emocions.
A més d’aquests actes programats, Transgourmet ha preparat un seguit d’iniciatives especials, d’entre les quals destaquen el disseny d’un logotip commemoratiu amb l’eslògan “Alimentant històries” i un espai web específic sobre el centenari dins de la web corporativa. Aquest espai específic estarà actiu a partir del proper mes de març i s’hi publicarà tota la informació relacionada amb la commemoració.
També s’ha preparat la cançó commemorativa Som forts, amb la participació de la plantilla; un còmic que explica de manera gràfica els moments clau dels cent anys d’història, i una exposició fotogràfica que posa en valor les fites més rellevants de la seva trajectòria, fent especial èmfasi en les persones que han estat el motor del seu èxit.
Igualment s’ha produït un vídeo que ressegueix la història de l’empresa a través d’entrevistes i testimonis de les persones que han format part de la seva evolució. Aquestes accions reflecteixen l’essència d’una empresa que mira cap endavant orgullosa del seu passat.
Les nostres xifres ens avalen a Catalunya
Catalunya té una importància destacada en els 100 anys d’història de Transgourmet. Des del 1925, quan Pere Miquel Estela va fundar a Figueres (Alt Empordà) un negoci de venda a l’engròs de gra i productes d’alimentació, l’empresa s’ha anat transformant en aquesta comunitat fins a consolidar el seu lideratge actual.
Els Serveis Centrals de Transgourmet es troben a Vilamalla (Alt Empordà), on hi ha també una de les principals plataformes logístiques de la companyia, que es va estrenar el 1985 i que compta amb una superfície de 48.600 m². A Tortosa (Baix Ebre) disposa d’una altra plataforma de 25.000 m².
La companyia és, a més, referent en la distribució a l’hostaleria catalana amb 24 GM Cash-Gros Mercat, els seus centres de cash&carry —13 a la demarcació de Barcelona, 6 a Girona, 4 a Tarragona i 1 a Lleida—, i la divisió de Food Service, un programa de servei exclusiu de lliurament directe als negocis de la comunitat.
Transgourmet també ha invertit en l’expansió a Catalunya dels seus supermercats franquiciats, amb les ensenyes Suma, Proxim i Spar, aquesta darrera a les comarques de Barcelona i Girona, i avui ja n’hi té més de 350.
Entre els actes de celebració, destaquen els que se faran el proper mes de març a Girona, el juny a Tarragona i el novembre a Barcelona, que aplegaran treballadors de la regió i els seus familiars, clients, proveïdors i representants institucionals.